Social Items

Kenapa Hati Masih Tidak Tenang Selepas Kahwin

Penulisan ini hasil pemerhatian pengalaman kawan-kawan dan pengalaman sendiri. Perubahan hormon juga dapat menyebabkan wanita gemuk setelah menikah.


Pesanan Untuk Lelaki Tak Serius Bila Jalinkan Hubungan Niatlah Untuk Kahwin Bukannya Hanya Suka Suka Pesona Pengantin

Tapi kita hanya manusia biasa.

Kenapa hati masih tidak tenang selepas kahwin. Aku tidak tahu bagaimana nak mulakan cerita ni. Saya doakan akk dapat harungi ujian ini dengan tenang. Setahun selepas kejadian tersebut fasa bahagia aku Shahrill kant0i lagi dengan perempuan lain.

Semua orang tidak suka ditipu baik lelaki mahupun perempuan. Perempuan tu tahu kami sudah berkahwin dan Shahrill membuktikan dia terpaksa kahwin dengan aku dengan tidak menyentuh aku. Sekali perempuan yang menyambut di pintu bukan perempuan yang aku tunggu tunggu.

Namun pada era globalisasi ini trend kahwin awal sekitar umur 18-24 tahun ataupun berkahwin ketika masih belajar nampaknya kian menjadi kebiasaan anak-anak muda zaman ini. Diberitahu pernah frust dengan tak -girlfriendnya. Lelaki Hidup Tidak Tenang Selepas Kahwin Mengimbau Kisah Dosa Terhadap Mak.

Dipendekkan cerita setahun lebih bernikah aku masih dara. Okay biar syai share sikit. Selepas istikharah supaya ada jawapan menolak sy masih tk jumpa point kukuh untuk menolak mereka.

Walau sesibuk mana pun dia dia tetap mengambil masa untuk membaca Kalam Allah ini. Kesedaran nak solat tu masa akil baligh read. Lelaki Hidup Tidak Tenang Selepas Kahwin Mengimbau Kisah Dosa Terhadap Mak Masa aku di Tingkatan 5 dulu aku pernah herdik mak aku.

Walau dalam apa jua keadaan dan situasi yang dilakukan jiwa masih berasa kosong tanpa sebab. KADANGKALA hati rasa seolah-olah tidak tenang dan jiwa pula berkecamuk tanpa diketahui puncanya. Antara Sebab Utama Kenapa Jiwa Kita Mudah Berasa Kosong.

Aku tunggu rumah sewa dia macam staIker. KESYUKURAN INI MENDAMAIKAN HATI Buktinya ramai yang rasa mereka bersyukur namun jiwanya masih lagi berkecamuk tidak tenang malah sering tercari-cari sesuatu yang hilang dalam diri. Mohon seminit LIKE page kami yang penuh dengan ILMU untuk jadi top 10 Malaysia.

Perempuan tu tahu kami sudah berkahwin dan Shahrill membuktikan dia terpaksa kahwin dengan aku dengan tidak menyentuh aku. Dipendekkan cerita setahun lebih bernikah aku masih dara. Impikan Syurga Tetapi Dah Tawar Hati.

Kahwin muda atau berumahtangga pada usia yang muda adalah normal pada zaman datuk nenek kita dan mula berhenti beberapa tahun lepas. Mak cakap aku tak ada buat salah kat dia. S4kit hati aku tengok ada lelaki dalam 30-an drive kereta masuk.

Selepas setahun bercerai hati aku tak tenang aku cari dia tunggu dia di ofis lama tapi kawan kawan dia cakap dia dah pindah. Hati anda merasa tidak tenang. Saya juga tidak mahu membesarkan perkara ini dan lebih baik mendiamkan diri dulu.

Jadi dia pelik kenapa tiba-tiba hari tu aku datang nak minta maaf kat. Masa aku di Tingkatan 5 dulu aku pernah herdik mak aku. Selepas kant0i perkara tu aku jadi hilang arah.

Rupa rupanya Shahrill tak sentuh aku sebagai bukti kepada perempuan tu yang Shahrill masih sayangkan dia. Rupa rupanya Shahrill tak sentuh aku sebagai bukti kepada perempuan tu yang Shahrill masih sayangkan dia. Hati tidak tenang kerana tidak membaca Al-Quran lebih dari 3 Hari Ingatlah hanya dengan mengingat Allah-lah hati menjadi tenteram QS Ar Rad.

Tiada siapa yang tahu hati dia merintih pilu. Adakah puasanya diterima oleh allah jika seseorang itu tak solat. Sudah menjadi lumrah manusia kadang-kala akan merasa diri tidak tenang malah jiwa berasa kosong.

Sebab tanpa kerelaan hati aku yang tawar selepas tau dia tak sentuh aku sebab masih nak kan perempuan tu. Berat badan naik gemuk selepas kahwin. 28 Orang yang selalu mengingati Allah biasanya tidak pernah terlepas masa untuk membaca Al-Quran.

Aku cakap kat dia orang tua takda otak. Mengalir air mata Ain selepas mendengar lafaz akad itu. Perempuan tu tahu kami sudah berkahwin dan Shahrill membuktikan dia terpaksa kahwin dengan aku dengan tidak menyentuh aku.

Selepas kant0i perkara tu aku jadi hilang arah. Aku hilang arah sebab masih d4ra selepas kahwin. Kebanyakan isteri menjadi semakin gemuk selepas kahwin apatah lagi selepas melahirkan.

Ramai yang tidak berpuashati kerana isteri mereka tidak lagi mempunyai potongan gitarkerengga seperti sebelum kahwin dulu. Itulah yang aku alami dahulu atau mungkin tidak keterlaluan aku katakan sepanjang hidupku ini cara aku merasai dan menzahirkan syukur itu tidak cukup sempurna. Maksudnya kita tidak bersedih atas sesuatu perkara sehingga melampau-lampau.

Saya tidak mahu menyalahkan sesiapa dalam kes ini tapi saya tahu wujudnya individu ketiga yang menyebabkan banyak cerita yang tidak betul disampaikannya kata Damian yang lebih tenang menghadapi masalah selepas memeluk agama Islam tahun lepas. Akhirnya saya terima mereka. Dan sebagaimana kita tahu bahwa orang yang sombong itu tidak akan memiliki hati yang tenang artinya hatinya akan selalu gelisah.

Kenapa kita sebagai isteri boleh terima baik buruk seorang suami dan mereka pulak sebaliknya. Sesungguhnya sy seorang yg keras hati degil ego tinggi selalu nak menang je tapi kali ni saya kalah dengan hujah encik M tu. Adakah itu side effect kahwin.

Walaupun dikelilingi oleh ahli keluarga yang sentiasa di sisi dan rakan-rakan yang baik namun ia tidak mampu menangkis hati yang tidak pernah dan tidak bahagia. Aku dirgol sambil aku menangis. Setahun nikah masih tak disentuh.

Tetapi jika di awal pekenalan pun kamu sudah menipu dan cuba menutup penipuan tersebut dengan penipuan-penipuan lain dan akhirnya terbongkar. Kenapa aku cakap mergol. Aku hilang arah sebab masih d4ra selepas kahwin Teh Tarik Kaw.

Contohnya lagi ialah Firaun di mana karena kesombongan yang dimilikinya membuat hatinya gelisah dan tidak tenang gara ada peramal yang menyebutkan bahwa kelak akan ada lelaki yang berhasil merebut kekuasaannya. Perlahan lahan dia berjaya merendahkan ego sy dengan diplomasi dan kelembutan. Aku cakap kat dia orang tua takda otak.

Saya dah tawar hati. Seolah-olah tidak senang duduk dan berasa tidak sedap hati seperti aka nada sesuatu yang. Dipendekkan ceritasetahun lebih bernikah aku masih dara.

Umurnya masih lagi muda. Sedar atau tidak kebanyakan wanita berat badannya bertambah selepas berkahwin. Ini rupanya sebab hati kita tak tenang walaupun pelbagai nikmat hidup kita sudah dapat.

Rupa rupanya Shahrill tak sentuh aku sebagai bukti kepada perempuan tu yang Shahrill masih sayangkan dia. Aku marah dia sebab dia basuh jeans aku pakai Clorox. Perempuan tu tahu kami sudah berkahwin dan Kamal membuktikan dia terpaksa kahwin dengan aku dengan tidak menyentuh aku.

Kini dia telah menjadi sah milik Muhammad Haqim Syakir. Aku kenalkan diri aku sebagai Fifi berusia 29 tahun dan dah berkahwin 6 tahun. Dan aku memang tiap-tiap tahun pun minta maaf kat dia.

Ada sikap kita sebagai isteri yang tidak digemari oleh sang suami. Tidak semua orang dapat solat di awal waktu rajin solat dan sentiasa. Rupa- rupanya Kamal tak sentuh aku sebagai bukti kepada perempuan tu yang Shahjril masih sayangkan dia.

Insyaallah pasti ada pelangi selepas hujan. Bukan kehendaknya untuk berkahwin ini. Koleksi Doa-Doa Yang Boleh Diamalkan Selepas Solat Fardhu from cdnpesonapengantinmy Apa yang menjadikan kita gagal mengajar anak kecil untuk solat.

Seminggu pertama masuk ke rumah sewa aku selepas kahwin pun tidak nampak keserasian. Hari ni saya kongsi 8 PENYEBAB kenapa kita susah untuk sentiasa kekal positif dan susah untuk mendapat ketenangan hati. Selepas kant0i perkara tu aku jadi hilang arah.

Dipendekkan cerita setahun lebih bernikah aku masih dara. Kami berkenalan hanya 4 bulan dan keluarganya memutuskan untuk bertunang dan berkahwin 6 bulan selepas itu. Selepas tu setahun boleh kira dengan jari berapa kali Shahrill menyentuh aku.

Selepas kant0i perkara tu aku jadi hilang arah. Hal ini tentunya tidak menyenangkan hati para suami.


Pin On Viral Artis


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar