Social Items

Bertahun Kahwin Tapi Tak Ada Anak Selepas Sebulan

Pakai bag LV Dior. Lepas 10 tahun Norlita nekad nak ambil juga gambar kahwin mereka.


Berpntang Lps Lahir Anak Luar Nikah Bkal Suami Ugvt Nak Lpaskan Talak 3 Dan Btalkan Pernikahan Edisi Media

Dia sebenarnya muflis tak ada apa-apa termasuk.

Bertahun kahwin tapi tak ada anak selepas sebulan. Tapi betul lah. 3 Nak mulakan hidup dia dari zero semula lawak sejenis apakah ini. Begitu juga dengan saya dulu.

Bahkan nak berjalan banyak2 pun takut. Saya nak anak tapi dekat setahun masih tak ada. Salam sejahtera doctorsya dari kecil memang ada masalah haid tidak teraturmacam macam ujian docsaya sudah buattetapi masalahnya tidak berbaiksaya sudah berkahwin 4 tahunmasih tidak ada anakbaru baru ni saya ada mencuci perut dan selepas tu tidak dtg periodsudah 3 bulansaya amat risautak tahu nak buat apatolong saya doctorapa batut.

Nak kahwin kan haa buat preparation elok elok. Hidup Sunyi Terasa Kosong Tanpa Celoteh Anak Tapi sekarang Alhamdulillah. Suami bercerrai dengan bekas isterinya atas pelbagai sebab.

Aku dah grade UIA. 3 tahun berkahwin tanpa cahaya mata dia bagaimana pun tak putus asa. Aku cakap awal awal ya ni semua estimated sahaja.

Akhirnya berjaya hamil melahirkan anak. Mak mertua pon marah aku mintak bukan2 sebab dia kata anak tu rezeki tak terduga. Bukan mudah ya melawan perasaan ketika tahu hamil lagi.

3 Nak mulakan hidup dia dari zero semula lawak sejenis apakah ini. Hidup aku takde la mewah macam jutawan tapi hidup selesa dengan anak - anak belajar di sekolah swasta. Padan macam tak happy bila aku cakap aku pregnant.

Tak ada DJ tak ada konsep taman cinderella and bla2Tak ada brides maid videography pun tak adaTapi kos masih RM25k. Beberapa tahun lepas dia sukarela berhenti kerja dia jaga anak dekat rumah aku bagi RM3K sebulan. Selepas kahwin suami terpaksa tinggalkan saya sebab kena pergi bertugas di Pulau Lankayan Sabah untuk operasi di sana.

Sepanjang dah 10 tahun mama dan papa tinggal berasingan papa cuma jalankan tanggungjawab dari segi nafkah duit belanja bulanan dan barang dapur. Nak berharap sangat pun takut. Tanpa melalui prosedur yang rumit tanpa kos yang tinggi.

Pada kehamilan kedua dan keempat. Ok lahbuat majlis sekali tak payah asing2 lelaki-perempuan. Bukan nak membuka pekung di dada tapi ada mesej yang ingin aku sampaikan.

Pada mulanya wanita itu ada tempah servis jurugambar tapi terpaksa cancel last minute sebab ada perjanjian antara mereka dengan jurugambar yang tak capai sepakat. Hingga suami dapat fokus kerja tanpa fikirkan anak pagi siang dan malam. Akhirnya saya buat sesuatu sehingga anak anak suami tertanya tanya.

Saya Y umur awal 40an. Anak sulung suami takut dengan saya sebab dah selalu dengar tentang mak tiri jahat suka d3ra. Dah Ikhtiar Macam-Macam Tapi Tak Pernah Lekat.

Papa tinggal kat KL seorang bekerja di sana dan hanya balik sebulan sekali selepas gaji. Padan macam tak happy bila aku cakap aku pregnant. Tak payah buat loan untuk tanggung kos kahwin.

Lepas tu belanja majlis bahagi dua dengan bakal isteri suami. Tapi menguruskan semua ini siang malam amat memenatkan. Tak bagi pon rezeki bagi pon rezeki.

So atleast ada backup uit savings. Apa apa roger je. Tiap2 bulan meminjam orang.

Padan macam tak happy bila aku cakap aku pregnant. Seronok tak terkata. Padan macam tak happy bila aku cakap aku pregnant.

Ada yang tiga bulan sekali dan ada juga yang bertahun tak jumpa. Bertahun kahwin saya tak dikurniakan anak. Duit saya tak berkira asalkan keluarga kami hidup sempurna.

2 Dah lama nak lepaskan aku masa bertahun tak ada zuriat tapi tak jadi bila taw aku dah mengandungkan anak dia. Cerita ini memang cerita betul hidup aku sendiri. Cuba kumpul duit sendiri.

Sekarang anak saya dua di sekolah menengah satu di sekolah rendah. Korang boleh ubah ikut cara korang. Kat bawah tu cuma macam notes je and ada detail sikit.

Beratus kali aku suruh dia kahwin lain tapi dia taknak. Isterinya meninggal dunia depan mata anak2 saya nekad kahwin dgn duda anak 5 tu. Papa tak macam papa lain.

Haa lagi satu aku tak kawin lagi. Dari dulu lagi rasa cinta pada aku hanya lah on off semata Dah lama nak lepaskan aku masa bertahun tak ada zuriat tapi tak jadi bila taw aku dah mengandungkan anak dia. Bertahun saya besarkan anak cara ini membantu suami dengan berniaga sendiri.

Aan farhanmashudii October 7 2021. Dia tak pedulik kalau kami tak ada anak langsung asalkan aku tetap isteri dia sampai bila2. Rezeki Allah bagi sebulan selepas gugur pertama kali saya hamil lagi.

Sampai brbalah dengan anak sebab anak nak main dengan dia dia marah2 jangan kacau dia main game. Nak jumpa pun sebulan sekali. Ada juga yang baru berkahwin terus ditinggalkan suami kerana tugas.

Dah dekat 10 tahun hidup kami sekeluarga macam ni. Saya uruskan dengan baik atas niat saya tak berkerja masa fixed hours. 2 Dah lama nak lepaskan aku masa bertahun tak ada zuriat tapi tak jadi bila taw aku dah mengandungkan anak dia.

But still aku tak nampak. 3 Nak mulakan hidup dia dari zero semula lawak sejenis apakah ini. Bertahun-tahun Kahwin Tapi Masih Menunggu Cahaya Mata.

2Dah lama nak lepaskan aku masa bertahun tak ada zuriat tapi tak jadi bila taw aku dah mengandungkan anak dia. Tahu paling banyak apa. Kemudian mereka buat keputusan nak ambil anak angkat dari ibu yang susah.

Kahwin awal 20an anak sendiri 3 dan anak tiri 3. Dekat UIAaku kenal sorang sister lama kenal berkawan selama 2 tahun lepas grade dan masing2 dapat kerja kiteorang plan untuk kehidupan seterusnya. Selepas dok main-main dnegan anak jiran jaga dia orang selama mak dia orang niaga alhamdulilla memang Allah bagi Ciap nuratqhamalina Benar.

Tahu paling banyak apa. Ramai yang mengata saya tak boleh beranak hanya boleh jadi mak sanggup kahwin dengan duda anak 5. Ada satu ketika anak aku tarik seluar dia nak main sama2 tapi dia tepis anak aku sampai terjatuh dan dia terus sambung game tanpa rasa bersalah.

Kadang - kadang melancong ke luar negara. Tapi rezeki setiap pasangan itu berbeza ada yang sebulan lepas kahwin terus disahkan hamil ada juga yang bertahun tahun mendirikan rumah tangga masih belum dikurniakan rezeki macam yang lalui oleh Norhasni Salim. Bertahun kahwin saya tak dikurniakan anak.

Betul sebelum kahwin saya tak pernah tanya pasal kewangan diadia pun tak pernah cerita. Sedang aku dan anak aku bhari2 hanya makan telur nasi dan kicap. Bekas isterinya kemudian kahwin lain dan tak lama selepas itu kami pula disatukan.

Anak sulung suami takut dengan saya sebab dah selalu dengar tentang mak tiri jahat suka d3ra. Makck saya berpuluh tahun kahwin tak dikurnaikan zuriat. Pasangan itu bersyukur sangat sebab akhirnya ada jurugambar yang sudi bantu mereka realisasikan impian.

Sepanjang bertahun-tahun dia terlibat dengan NGO melibatkan kebajikan orang tua ni sebenarnya penghuni sebatang kara tak kahwin tak ada anak tak adalah ramai sangat dekat rumah kebajikan. Tapi yang membuat saya terkelu dan kecewa adalah kebenaran yang saya tahu selepas kahwin yang dia rahsiakan. Sebulan Sahaja Lagi Majlis Kahwin.

Bagi saya oklah tu saya pun bukan kerja hebat sangat. Kehamilan pertama pun ada bleeding sikit tapi bertahan. Sepanjang bertahun-tahun dia terlibat dengan NGO melibatkan kebajikan orang tua ni sebenarnya penghuni sebatang kara tak kahwin tak ada anak tak adalah ramai sangat dekat rumah kebajikan.

Saya tau dia ada kereta sebijik dan motor. Segar diingatan aku kata-kata dia ni hingga aku terpaksa bawa diri dan taknak terhegeh-hegeh lagi. Ramai yang mengata saya tak boleh beranak hanya boleh jadi mak sanggup kahwin dengan duda anak 5.

Jangan rosakkan rumahtangga disebabkan hal anak. Semua dah besar dan syukur sangat mereka menyenangkan hati.


Beranak Boleh Pulak Bab Jaga Anak Lepas Kat Mak Abah Dari Anak Pertama Sampai Sekarang Dah 3 Orang Anak Media Cite Heboh


Show comments
Hide comments

Tidak ada komentar